1000 repetitioner

Lofsan tycker jag har tips på bra träningspass och variation. Är det något jag behöver i min träning så är det just variation och idag provade jag konceptet med 1000 repetitioner.

Jag gjorde följande övningar i 4 varv där första varvet innebar 40 repetitioner av varje övning, kommande varv 30 repetitioner, därefter 20 repetitioner och sista varvet med 10 repetitioner av varje övning. Svettig är bara förnamnet.

1. Benböj (behöver kanske ingen närmare förklaring)
2. Armhävningar (för lite mer utmaning kan dessa exempelvis göras i TRX motsvarande)
3. Tricepspress med hantel/kettlebell
4. Höftlyft
5. Russian twist med kettlebell
6. Knäböj åt sidan (Utfall åt sidan med bakre foten)
7. Mountain climbers
8. Kettlebellsving
9. Ryggresning
10. Burpees

Låt mig bara säga att burpees på slutet var döden. Så otroligt jobbigt. Tävla mot dig själv med att ta tid och försök förbättra tiden nästa gång.

Efter 1000 reps
Efter 1000 reps

Publicerat av

Elsklingen

En person mitt i livet. Sorg, skratt, minnen.

2 reaktioner på ”1000 repetitioner”

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.