Booty camp

Igår var det så äntligen dags för startskottet på booty campen som finns på Gävle Träningscenter.

Vi fick börja med tester, detta för att efter fyra och åtta veckor göra samma tester igen och se om vi förbättrat oss något.

Mina resultat, som jag minns dem nu är:
Kondition 2 km på Crosstrainer: 4:05
Sit-ups: 30 st
Knäböj höger ben: 25 st
Knäböj vänster ben: 25 st
Burpees (utan armhävning)under 1 minut: 17 st
Jägarvila: 1:03
Plankan: 2:40

Mitt mål är att förbättra mina resultat såklart. Konditionsmässigt hoppas jag komma under 4 minuter nästa testomgång på crosstrainern och plankan vill jag klara minst 3 minuter på. Jag var bra darrig i kroppen under de sista 40 sekunderna på plankan men det kändes peppande när alla hejjade på att man skulle hålla i. Jägarvila som jag verkligen är kass på vore det trevligt att i alla fall klara 1:30 på.

Mitt huvudmål med träningen är att jag vill klara av att springa 2 km på 10 minuter. Detta för att jag i sådana fall har möjligheten att söka polisutbildningen eftersom det alltid varit en dröm. Ett delmål jag har är att jag vill slå mitt rekord på 26 armhävningar. Några veckor till och jag ska klara av det. 26 armhävningar klarade jag av att göra när jag gjorde lumpen för sisådär 13 år sedan. För ett tag sedan klarade jag av 20 st, så det närmar sig.

Publicerat av

Elsklingen

En person mitt i livet. Sorg, skratt, minnen.

5 reaktioner på ”Booty camp”

  1. Heja heja dig! Vill också bo i Gävle och träna med dig! Jag tror absolut att du kommer att klara 2 km på 10 min om jag känner dig rätt!
    Kram!

Lämna ett svar till Ann Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.