Nystart med tabata

Efter helgens bihålesväng är det dags att börja lite smått med träningen igen och vad passar då bättre än ca 20 minuter tabata. Eftersom jag fortfarande snorar en del ville jag börja lugnt idag. Så här kommer ett lite lugnare pass.

Tabata (20 sek aktivt, 10 sek vila) x8

Block 1
Benböj (Under vilan kan man gå eller jogga på stället)

Block 2
Planka på pilatesboll (Under vilan, gå eller jogga på stället)

Boll

Block 3
Höftlyft
Armhävningar
x4 (Varva dessa under tabatan)

Block 4
Axelpress
Axellyft åt sidan (http://www.dintraning.se/ovning/208/Axellyft-At-sidan.html)

Block 5
Benböj
Planka (Under vilan kan man köra plankan på knäna)

Publicerat av

Elsklingen

En person mitt i livet. Sorg, skratt, minnen.

4 reaktioner på ”Nystart med tabata”

  1. Vad roligt ska du?! 😀 Jag åker med en tjejkompis och hennes dotter och vi hakar gärna på dig! 😀 Är ju roligare om man är fler och sen skulle det vara så roligt att träffa dig igen! 🙂
    Fast vi har inte bil men det finns väl andra sätt att ta sig?
    Kramar!?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.